** GEMOTIVEERDE VERKOPER , SIGNFICANTE PRIJSVERLAGING **
Frans Maas tekende de Hawk 42 in 1968 speciaal voor de Fastnet race. Er werden er verschillende gebouwd, waaronder bouwnummer 249, de Timujin (de oorspronkelijke naam van de Calypso) die april 1970 ter water ging. Deze Hawk is de laatste uit een serie van 4 (waarvan 2 in polyester). Kortom een unieke klassieke racer. Het eerste wat opvalt bij de Calypso is de mooie klassieke lijn die zo kenmerkend is voor de racers van begin jaren 70. Daarna is het meest in het oog springend is de zeer ruim bemeten kuip. En vervolgens volgen dan direct de brede gangboorden. Dit alles maakt het heel prettig buiten verblijven op de Calypso, zowel in de haven als onder zeil. De Calypso heeft een klassiek interieur wat bewust zoveel mogelijk in ere is gehouden maar waar in de loop van de jaren luxe aan is toegevoegd. Zo is er bijvoorbeeld een hete lucht kachel en een 4-pits kooktoestel met ruime oven geplaatst. Opvallend zijn de zeer praktische zee kooien (met elke type wind een zeer comfortabele slaapplek) en de ruime uitklapbare tafel waar met 8 personen gegeten kan worden. De 2 meter lange zit banken kunnen verbreed worden waardoor 2 extra slaapplaatsen ontstaan. Voldoende bergruimte is aanwezig zowel onder de zee kooien als in de zeer ruim bemeten hangkast. De laatste 20 jaar is veel groot onderhoud uitgevoerd door Skip Maritiem in Hindeloopen (NL). Het teak dek is in 1994 volledig opnieuw gerubberd en deels vervangen, maar vraagt de komende jaren wel aandacht. In de vraagprijs is rekening gehouden met groot onderhoud / vervanging van het dek. Bekijk de volledige advertentie voor uitgebreide informatie. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met kantoor White Whale Yachtbrokers Sneek via sneek@wwy.nl of +31 (0) 515 423 467 voor meer informatie. Bezichtigingen zijn mogelijk van maandag t/m zaterdag, alleen op afspraak.
Loopt u met plannen uw eigen boot te verkopen, neem dan contact op met White Whale Yachtbrokers voor een vrijblijvende taxatie. Met 6 kantoren in Nederland zijn we altijd in de buurt. Zie www.WWY.nl voor meer informatie.
1997 romp en opbouw opnieuw gespoten; 2016 nieuw verfsysteem onderwaterschip; teakdek 1994 volledig opnieuw gerubberd en deels vervangen, 2006 teak kuip en overloop vervangen; kabels stuurwiel vervangen 2002; stuurkolom vervangen 2017; vochtmeting 2019 geen problemen;
Jaarlijks onderhoud door jachtwerf; schroefasdichting Volvo Penta Stuffingboc (2019); gashendel Volvo Penta vervangen 20016 (incl. bedrading)
Verstaging 2010 vervangen, 2-jaarlijkse inspectie door jachtwerf
windzeiltjes in reling kuip