Deze Moonen 68 'Rio Grande' is gebouwd voor een zeer ervaren eigenaar uit de beroepsvaart. Tijdens de bouw is op verzoek van de eigenaar het schip geluidsarm gemaakt na een akoestisch onderzoek door Van Cappellen, hierdoor is het schip extra goed geïsoleerd en geluidsarm. De huidige en 3e eigenaar van de Rio Grande heeft in 2021 een flybridge laten vervaardigen waarmee er een prachtige extra zitgelegenheid is gecreëerd en een extra stuurstand met alle basis functies. De flybridge is ontworpen en gebouwd door Nederlandse gerenommeerde partijen in de scheepsbouw. Aan boord staan naast de 20 mappen van Moonen van de bouw en ook 2 nieuwe mappen waarin de refit en opbouw Flybridge goed is gedocumenteerd. Alle tekeningen en berekeningen zijn daarin opgenomen. Met de refit in 2021 zijn de o.a. de volgende werkzaamheden uitgevoerd: Gehele schip opnieuw gestoffeerd, matrassen vernieuwd, extra kinderbed aangebracht in SB voorhut, verlichting geheel vervangen voor LED verlichting, zonwering binnenzijde / jaloezieën aangebracht, AIS Class A & Navigatieapparatuur vervangen met PC Navigo, motorbediening en actuatoren vervangen (Aventics / Bosch / Rexroth), volledig nieuwe flybridge geplaatst met banken en windscherm, tweede stuurstand op flybridge geplaatst, extra tendersteunen aan achterzijde geplaatst voor Williams Sport 395 (niet inbegrepen), nieuwe keuken geplaatst in stuurhuis met koelkast/kookplaat/wasbak/kastruimte, keuken / dinette benedendeks gerefit, nieuwe tent rondom kuip, nieuwe zeilen en buitenzonwering, teakdekken waar nodig hersteld / gereinigd / geschuurd, potdeksels en houtwerk buitenzijde opnieuw gelakt, stabilisatoren gereviseerd, schroefassen en schroeven gebalanceerd, alle pompen voorzien van nieuwe rubbers, hydrofoor en pomp vernieuwd, watertank gereinigd. Deze Moonen 68 is uitgevoerd met: Camera systeem met zicht op de machinekamer / zwemplateau / achteruit / gangboord SB + BB, trolling functie op de motorbediening waarmee de stationaire snelheid wordt verlaagd en de hydraulische boeg- en hekschroef extra worden bekrachtigd, kelder in voorschip voor opslag, reserve onderdelen aan boord voor de meest vitale delen van de techniek, slechts 3 hoofdafsluiters in de gehele romp welke centraal in het stuurhuis open en dicht kunnen worden geschakeld, 4 x doorgang in zijreling, hoogglans gelakte reling rondom, r.v.s. fenderhouders rondom dek, ankerkluis en berging in voorschip recentelijk geverfd, hydraulische kaapstaanders op voor en achterdek, 2 x elektrische verstelbare stuurstoelen, jaloezieën in stuurhuis en salon, centraal stofzuigsysteem, 2 x verwarmingsunits in plafond op achterdek, WiFi router voor internet aan boord, Miele wasmachine, Miele wasdroger, afvalpers, Miele vaatwasser in kombuis, hydraulisch klapbare mast, doorvaarthoogte met mast op ca. 7,80m en met geklapte mast ca. 6,13m. CVO+Rijn gecertificeerd t/m 2027. Voor vragen en/of het maken van een afspraak bent u 7 dagen per week van harte welkom bij Elburg Yachting.
Motorisering: 2 x 252 pk MAN D2866E, draaiuren ca. 4050 uur
Aantal bedden: 6 x vast (1 x 2 pers. vrijstaand bed in achterhut + 1 x 2 pers. vrijstaand bed in voorhut + 1 x 1 pers. + kinderbed in voorship SB)
Aantal hutten: 3 x
Aantal toiletten: 2
Brandstoftank(s): Ca. 5.000 liter (2 x tanks)
Watertank(s): Ca. 3.220 liter (gereinigd in 2021)
Slaapplaats(en): 6 x vast (1 x 2 pers. vrijstaand bed in achterhut + 1 x 2 pers. vrijstaand bed in voorhut + 1 x 1 pers. + kinderbed in voorship SB)
Stuurstand(en): 1 x Radio Zeeland follow up besturing in stuurhuis + roerbediening op flybridge
Materiaal opbouw: Aluminium
Materiaal dek: Volledig teakdek rondom + teak op voorroef
Davits: 1 x kraan op voordek (afneembaar) + ES1000 kraan op flybridige (bijboot niet inbegrepen)
Ankerlier: 2 x Muir hydraulische ankerlier
Raamframes: Dubbel glas rondom salon en stuurhuis
Interieur: Kersen scheepsinterieur + alcantara plafonddelen + teak vloer in de keuken
Dinette: 4 x (1 x t.o. kombuis + 1 x stuurhuis + 1 x achterdek + 1 x flybridge)
Klik op onderstaande link voor alle specificaties van deze boot.